luni, 11 februarie 2013

Sardinia,baby! Partea I

     Sardinia...este wow!

     Această insulă se află in Marea Mediterană și este absolut superbă. De 4 ani, îmi petrec verile acolo și încă mai am locuri de văzut. Anul trecut, în avion, îmi aduc aminte că am citit un articol care o descria " Wild and wonderful", și mi se pare că i se potrivește perfect. Eu iubesc acest loc, atât vara, cât și iarna. Este a doua mea casă, iubesc mâncarea, limba italiană, plajele, marea de culoarea smaraldului, cafeaua, înghețata, prietenii pe care mi i-am făcut acolo, partidele de fotbal pe plajă cu senegalezii, barurile, croissantele cu nutella, magazinele ascunse pe straduțele întortocheate. Cred despre acest loc că este undeva la extrem, ori îți place ori nu-ți place, nu există cale de mijloc. Depinde de vacanta pe care ți-o dorești și ce vrei să faci...să te odihnești și să lenevești pe o plajă sau să descoperi toate minunațiile pe care le ascunde această insulă.

    Cumva, undeva, ea îmbină luxul cu sălbaticul. Dar până și luxul este puțin altfel decât cel la care te gandești sau pe care ți-l imaginezi. Deși merg de cațiva ani și am colindat multe locuri, în fiecare vară stau in același oraș (Sassari). Îl cunosc bine și este foarte usor să te deplasezi în Sardinia. Sunt autobuze, trenuri, ferry boat-uri cu orar, care leagă orașele principale de atracțiile insulei . Sigur că sunt locuri, plaje micuțe și ascunse, golfuri, beach bar-uri în care se ajunge mai greu și nu le gasești pe internet, cautând să-ți organizezi vacanța, iar aceste tipsuri, să spunem, le poți afla numai de la localnici. Atenție însă, oamenii de acolo nu vorbesc engleză, limba lor este sarda cu diferite dialecte în funcție de oraș (algherez,sassarez,gallurez etc), dar vorbesc italiană.


    Plimbându-te pe straduțele Sassari-ului ai să observi un orașel micuț, rămas parcă în timp, unde toți oamenii se cunosc între ei, zâmbitori și destul de solari.






 Ei iși cumpără lucruri și mâncare tradițională (își reinvestesc banii, achiziționând haine și încălțăminte italienești, bijuterii, mâncare și brânzeturi sarde). Astfel, pe straduțele din oraș vei gasi mici magazine de argintărie, haine, suveniruri. Mi-a atras atenția acel coș pe care îl au absolut toate magazinele, atunci când plouă, să-ți pui umbrela. Deasemenea, îmi aduc aminte că m-a atras foarte tare o farmacie din Via Roma, mobila și tot design-ul farmaciei era parcă rupt dintr-un film al anilor '20. Dacă ajungi în acest loc în luna august, vei găsi orașul în pregătiri intense pentru sărbătoarea din 14 august și anume "I Candelieri". O frumoasa sărbătoare prin care ei îi mulțumesc Madonnei că i-a scăpat acum mulți ani, de ciumă. Ei dansează cărând mari coloane de lemn(2/300kg), traversând orașul si ajungând in Biserica Santa Maria.







                                       
 Cum ajungi în Sardinia? Cu avionul sau mașina.

   Sunt mai multe variante dacă alegi avionul, deoarece nu există zbor direct,trebuie să faci o escală undeva: Pisa, Veneția, Roma, Milano și apoi pe unul dintre cele 3 aeroporturi internaționale din Sardinia : Alghero,Cagliari sau Olbia.
Vestea bună este că din 19 mai 2013, compania Wizz Air va avea o nouă rută directă București-Alghero(aprox.1 h și 40 m).
Cu mașina am mers o singură dată și îmi aduc aminte că am urmat traseul România-Ungaria-Austria-Italia. De la Livorno am luat vaporul și am ajuns la Olbia. Dar sunt mai multe variante, depinde în ce zona a insulei vrei să ajungi. Experiența cu vaporul a fost absolut superbă si fascinantă.
Companiile navale care ajung pe insulă sunt : www.tirrenia.it , www.mobylines.it , www.gnv.it . Rezervările și biletele le poți achiziționa prin intermediul internetului.



                                         
  Unde stai in Sardinia? 

Eu, fiindcă stau o perioadă mai lungă (aprox. 2 luni), iar insula este destul de scumpă,mai ales pe perioada verii, aleg să-mi închiriez o cameră/apartament fiind mai accesibil (200-300 E/lună).Dacă mergi într-o gașcă mai mare, îți convine să închiriezi o casă de vacanță, prețurile începând de la 400 E/săptămână.
Sunt foarte multe oferte și variante în sezonul estiv, există și sejururi în așa numitele "villaggi di vacanza"- complexe turistice cu circuit închis-, hoteluri, city-break-uri (acum câteva zile am găsit această variantă aici http://www.magazin-vacante.ro/sejur/city-break/sardinia/ ) . Câteva opțiuni ar fi :

www.stintinocountryparadise.com
www.alltours.it/sardegna-villaggi/
www.hotelvesassari.it (Este un hotel boutique, unde eu am stat câteva nopți și mi-a plăcut tare mult)

  Ce mănânci în Sardinia?
                                         
Crema catalana-Un fel de cremă de zahăr ars
                                     
Riso con le vongole - Orez cu scoici

Tiramisu
Înghețată !!! Oriunde în Italia este incredibil de bună, deci nu ezita să o încerci și în Sardinia.
 Sorbet al cioccolato - Șerbet de ciocolată              

Crepes alla nutella - Clătite cu nutella
  Melanzane alla parmigiana- Vinete cu brânză și sos de roșii.

 Le tiricche -Dulciuri tradiționale sarde
 I papassini
 Pasta con gamberetti - Paste cu gamberi
  Zuppa di vongole - Supă de scoici
  Insalata di frutti di mare - Fructe de mare
                                          Ravioli
  Pizza al metro- Pizza la metru

  Unde mananci/ieși in Sassari?

  • Bakkus Ristorante & Pizzeria - Corso Giovanni Maria Angioy 6 ( Se mănânca bine,unul dintre cele mai bune restaurante din oraș, dar puțin cam scump, iar servirea lasă de dorit )
  • Tritus Spaghetteria- Via Asproni 2 (Foarte bun )
  • La Volpe e L'Uva di Marco Millia- Via Asproni 24 
  • Il Castello- Piazza Castello 6 (Atmosferă placută, mâncare bună, prețuri rezonabile spre mari)
  • Pizza al metro- Via Usai 10/A (Cea mai bună pizza, într-un metru poți combina 3 feluri de pizza)
  • Bella Be Ristorantino- Via Usai 8 (Excelent din toate punctele de vedere- www.bellabe.it)
  • Bar Carhiba -Piazza Caduti del Lavoro (Cele mai bune bruschete!!!)
  • Gelateria Artigianale Slurp - Piazza Castello ( Best!)
  • H2O Bar - Piazza Italia
  • Caffe del Popolo
  • Sergent Club - Via Giorgio Asproni (Night club)
  • Caffe Set 126 by Florian- Via Roma 6
  • Caffe degli Artisti
  • Caffetteria Montegrappa- Via Montegrappa 70


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu